Tuesday, November 20, 2012

Отчет за проведената работна среща в Испания


ОТЧЕТ
От Стефка Дамянова, ръководител на проекта
Първата работна среща по проекта се проведе в Испания от 4 до 10 ноември 2012 г. Домакин беше училището IES LA PUEBLA, град Викар, което посрещна партньори от 6 страни – България, Гърция, Турция, Румъния, Полша и Италия.
Българската група се състоеше от 6 човека – Петя Минекова, директор на гимназията, Стефка Дамянова, ръководител на проекта, Ралица Минчева, Диана Михова, Никола Вълчев и Борис Керанов, ученици от 12 клас.
Пътуването извършихме със самолет икономична класа София- Мадрид-Алмерия и обратно с авиокомпаниите България Еър и Иберия на 4 и на 10 ноември 2012.
Испанските партньори бяха планирали престоя ни до най-малките подробности и бяха организирали транспорта, настаняването ни, работната и културната програма  стриктно. Посрещнаха ни на летището с наетия комфортен автобус и ни настаниха цялата група в хотел Портомагно в курортното селище Плайядулче.
На 5 ноември всички участници бяхме в град Викар. Това е 20 хиляден град с 80% имигрантско население и с основен поминък зеленчукопроизводство. Цялата територия на областта е покрита с оранжерии и системи за капково напояване. Затова и предприятието Vicasol, което посетихме, беше за пакетиране и експорт на зеленчуци в цял свят. Бяхме приети и приветстани от кмета на град Викар г-н Mr. Antonio Bonilla. Това беше и ден за опознаване и представяне на партньорите, участващи в проекта. Нашето училище показахме чрез филм, създаден от ученици, показващ учебния процес по специалните предмети по изкуствата  в гимназията ни. Ралица разказа на английски език важна информация за нас като проектни партньори. Представането ни се прие радушно от останалите участници и получихме похвали. За нас беше много интересно разглеждането на училището и запознаването с испанските участници в проекта от професионалния курс „Компютърен специалист“. Техен учител е Алберто, който е и координатор на проекта. В този курс имат богат опит в използването на електронната платформа МУДЪЛ, която е в основата на настоящия проект.  Беше представена специалната инсталация на учебната платформа, която ще ползваме за дейностите и резултатите по проекта.  Училището ИЕС ЛА ПУЕБЛА е държавно училище, осъществяващо общо средно образование, образование за възрастни и професионални курсове. В него учат .... ученика и ...... учители. Учениците са основно от имигрантските общности. Учебните стаи са просторни и оборудвани с „умни“ дъски.
На следващия ден бяхме приети от Областния управител на област Алмерия Mr. Amós García, който ни запозна с развитието на пазара на труда и бизнес средата в основно туристическия и аграрен район. Културната ни разходска включваше посещение на крепостта Алказаба, спортен комплекс и музей за тореадори, модерно оборудван театър и замъка Света Ана, където ни впечатли изработването на голям макет и изложба пастели.
В сряда пътувахме до източното крайбрежие в Нациоаналния парк Cabo de Gata - Nijar, който е под егидата на Юнеско. Там по много интересен начин проследихме вулканичния  процес на образуване на местността в рамките на 8 милиона години. В нас останаха прекрасни спомени от красивитеморски заливи  и уникалността на пейзажа. Разбрахме колко еднакви и същевременно различни са териториите на нашите две страни. Почувствахме чара на топлия средиземноморски климат. След обед проведохме работна среща, на която разпределихме ролите и поставихме задачитеи сроковете за изпълнение за следващия  едногодишен период.
Особено полезен за нас и нашите ученици беше 8 ноември, пътуването ни до Гранада и посещението на Алхамбра. Това е комплекс от арабски палат  от средата на 10 век, военна отбранителна крепост,  дворецът на испанския крал Карл V, великолепна ботаническа градина с потоци и фонтани и прекрасни гледки към стария град Гранада и заснежените върхове на Сиера невада.  Ажурните орнаменти на арабския дворец в мавритански стил са последния велик период на андалуското изкуство в Гранада. Учениците ни изучават изкуствата в този период в часовете по „История на изкуствата“ и за тях допирът до детайлите и архитектурата на Алхамбра допринася  за професионалното им развитие.
Последният ден също беше наситен с мероприятия и емоции. Посетихме западното крайбрежие на Алмерия и слушахме на живо автентичен фламенко музикант и певец. На последната работна среща направихме анализ на посещението, попълнихме анкета за обратна връзка,  бяха раздадени сертификатите за участие и бяха направени препоръки за планирането и организацията на следващите проектни срещи.
Рано сутринта на 10 ноември отпътувахме със самолет до София и след това с влак до Казанлък.
Проведената среща в Испания беше полезна и мотивираща за работата на нашата група. Ние ще създадем електронно съдържание в платформата Мъдул за представяне на професията Дизайнер – уроци, тестове, двуезичен речник на професионалните термини, аудио и видео материали за развитието на професията, форум за дискутиране на професионалното бъдеще и др. Учениците ни, под ръководството на учителите, ще се включат и в курсовете на партньорите ни и ще се запознаят с техните професии.
Следващата среща по проекта е от 5 до 11 май 2013г в България и домакин ще бъде нащата гимназия – Национална гимназия по пластични изкуства и дизайн „Акад. Дечко Узунов“, гр.Казанлък.
Успех!


No comments:

Post a Comment