ОТЧЕТ
От Стефка
Дамянова, ръководител на проекта
Първата
работна среща по проекта се проведе в Испания от 4 до 10 ноември 2012 г.
Домакин беше училището IES LA
PUEBLA, град Викар, което посрещна партньори от 6 страни – България,
Гърция, Турция, Румъния, Полша и Италия.
Българската
група се състоеше от 6 човека – Петя Минекова, директор на гимназията, Стефка
Дамянова, ръководител на проекта, Ралица Минчева, Диана Михова, Никола Вълчев и
Борис Керанов, ученици от 12 клас.
Пътуването
извършихме със самолет икономична класа София- Мадрид-Алмерия и обратно с
авиокомпаниите България Еър и Иберия на 4 и на 10 ноември 2012.
Испанските
партньори бяха планирали престоя ни до най-малките подробности и бяха
организирали транспорта, настаняването ни, работната и културната програма стриктно. Посрещнаха ни на летището с наетия
комфортен автобус и ни настаниха цялата група в хотел Портомагно в курортното
селище Плайядулче.
На 5 ноември
всички участници бяхме в град Викар. Това е 20 хиляден град с 80% имигрантско
население и с основен поминък зеленчукопроизводство. Цялата територия на
областта е покрита с оранжерии и системи за капково напояване. Затова и
предприятието Vicasol,
което посетихме, беше за пакетиране и експорт на зеленчуци в цял свят. Бяхме
приети и приветстани от кмета на град Викар г-н Mr. Antonio Bonilla. Това беше
и ден за опознаване и представяне на партньорите, участващи в проекта. Нашето
училище показахме чрез филм, създаден от ученици, показващ учебния процес по
специалните предмети по изкуствата в гимназията
ни. Ралица разказа на английски език важна информация за нас като проектни
партньори. Представането ни се прие радушно от останалите участници и получихме
похвали. За нас беше много интересно разглеждането на училището и запознаването
с испанските участници в проекта от професионалния курс „Компютърен
специалист“. Техен учител е Алберто, който е и координатор на проекта. В този
курс имат богат опит в използването на електронната платформа МУДЪЛ, която е в
основата на настоящия проект. Беше представена
специалната инсталация на учебната платформа, която ще ползваме за дейностите и
резултатите по проекта. Училището ИЕС ЛА
ПУЕБЛА е държавно училище, осъществяващо общо средно образование, образование
за възрастни и професионални курсове. В него учат .... ученика и ......
учители. Учениците са основно от имигрантските общности. Учебните стаи са
просторни и оборудвани с „умни“ дъски.
На следващия
ден бяхме приети от Областния управител на област Алмерия Mr. Amós García,
който ни запозна с развитието на пазара на труда и бизнес средата в основно
туристическия и аграрен район. Културната ни разходска включваше посещение на
крепостта Алказаба, спортен комплекс и музей за тореадори, модерно оборудван
театър и замъка Света Ана, където ни впечатли изработването на голям макет и
изложба пастели.
В сряда
пътувахме до източното крайбрежие в Нациоаналния парк Cabo de Gata - Nijar, който е под
егидата на Юнеско. Там по много
интересен начин проследихме вулканичния
процес на образуване на местността в рамките на 8 милиона години. В нас
останаха прекрасни спомени от красивитеморски заливи и уникалността на пейзажа. Разбрахме колко
еднакви и същевременно различни са териториите на нашите две страни.
Почувствахме чара на топлия средиземноморски климат. След обед проведохме
работна среща, на която разпределихме ролите и поставихме задачитеи сроковете
за изпълнение за следващия едногодишен
период.
Особено
полезен за нас и нашите ученици беше 8 ноември, пътуването ни до Гранада и
посещението на Алхамбра. Това е комплекс от арабски палат от средата на 10 век, военна отбранителна
крепост, дворецът на испанския крал Карл
V, великолепна ботаническа
градина с потоци и фонтани и прекрасни гледки към стария град Гранада и
заснежените върхове на Сиера невада. Ажурните орнаменти на арабския дворец в
мавритански стил са последния велик период на андалуското изкуство в Гранада.
Учениците ни изучават изкуствата в този период в часовете по „История на
изкуствата“ и за тях допирът до детайлите и архитектурата на Алхамбра допринася
за професионалното им развитие.
Последният ден
също беше наситен с мероприятия и емоции. Посетихме западното крайбрежие на
Алмерия и слушахме на живо автентичен фламенко музикант и певец. На последната
работна среща направихме анализ на посещението, попълнихме анкета за обратна
връзка, бяха раздадени сертификатите за
участие и бяха направени препоръки за планирането и организацията на следващите
проектни срещи.
Рано сутринта
на 10 ноември отпътувахме със самолет до София и след това с влак до Казанлък.
Проведената
среща в Испания беше полезна и мотивираща за работата на нашата група. Ние ще
създадем електронно съдържание в платформата Мъдул за представяне на професията
Дизайнер – уроци, тестове, двуезичен речник на професионалните термини, аудио и
видео материали за развитието на професията, форум за дискутиране на
професионалното бъдеще и др. Учениците ни, под ръководството на учителите, ще
се включат и в курсовете на партньорите ни и ще се запознаят с техните
професии.
Следващата
среща по проекта е от 5 до 11 май 2013г в България и домакин ще бъде нащата
гимназия – Национална гимназия по пластични изкуства и дизайн „Акад. Дечко
Узунов“, гр.Казанлък.
Успех!
No comments:
Post a Comment