Thursday, May 16, 2013

2-ра работна среща по проекта, 4-11 май 2013, България

...

* * * Репортаж по телевизия ПРЕСС ТВ: http://youtu.be/PWthZ9gEeEE

* * * Онлайн галерия от снимки: https://plus.google.com/photos/109522701526766628585/albums/5877816332634551217?authkey=CJKz0quA0bSX4gE

*** Интервю на Петя Минекова по радио Стара Загора, предаване: Преди обед с водещ Тони Иванова от 13 май 2013

* * * Дейности по време на втората работна среща по проект „Професионално развитие чрез Мудъл: минало, настояще и бъдеще” (отчет)
4-11 май 2013, България
Ръководител на проекта: Стефка Дамянова

Ден 1, събота, 4 май – с експресния влак отидох в София. На гарата ме чакаше управителят на транспортната фирма, която бяхме предварително наели за трансфер на гостите от летището. Около 16 часа на Терминал 2 кацна групата от Испания – 14 човека, 7 ученика от курс „Компютърна техника“ и учители, учителки. Весела компания, от която само 5-6 говореха английски. Всички заедно направихме пешеходна обиколка с Free Sofia Tour и много забавния гид Стефан. Например той пита защо на единия лъв пред съдебната палата му казват „идиот“  и къде се намира камбаната на църквата “Света София“, която няма камбанария. Около 23 часа отидохме в храм паметника “Александър Невски“ и запалихме свещички. Обиколихме заедно със запалени свещи катедралата и доволни се прибрахме в хотела.
Ден 2, неделя, 5 май – цял ден аз правих совалки от хотела до двата терминала на летището и посрещнах групите от Турция, Полша и Италия. Едното момче от полската група не пристигна, понеже баща му е починал внезапно. Коста посрещна на централна ж.п. гара румънската група и после пак на пешеходна обиколка на София, а  Ралица и Мира посрещнаха на автогарата гърците. Общо гости – 54. Добре, че в София няма пристанище. :-)
 Ден 3, понеделник, 6 май – в 9 часа с един двуетажен автобус потеглихме на историко-културната образователна обиколка. На почивката дадохме на всички групи козунак. Много ни хареса Рилския манастир. Спокойна зелена природа, величествени сгради, великолепни стенописи. Обаче след около 15 минути заваля много силен дъжд и не можахме да разгледаме всичко. Пак ще трябва да ходим .... Но пък поверието е, че дъжд на Гергъовден е като злато за реколтата. Хапнахме пържена пъстърва и хайде към Банско. Настанихме се в 4*спа хотел и тръгнахме на обиколка. Всички гости бяха много впечатлени от зеленината и бурните реки и потоци.
 Ден 4, вторник, 7 май – в Пловдив тръгнахме пеша от пощата, разгледахме амфитеатъра, етнографския музей и отидохме в ресторант “Пълдин“, бивш манастир на дервиши с много хубава обстановка и вкусна храна. По план трябваше да пристигнем в Казанлък в 17 часа, а ние дойдохме в 20,30. Настанихме гостите в хотел Казанлък, който смятаме за представителен хотел в центъра на града. За гостите може да остане като хотела с хлебарките навсякъде.
 Ден 5, сряда, 8 май – Посрещнахме гостите в гимназията с хляб и сол и им показахме хубавата сграда и ателиетата. работната среща започна с отчет на извършените дейности. Всички групи показаха видеоматериалите, показващи обучението по съответните професии. После бяхме на посещение във фабрика “Кремона“, където нашите ученици лютери практикуват. Разгледахме тракийската гробница на Тюлбето ги пуснахме да обикалят магазините.
 Ден 6, четвъртък, 9 май – До обяд бяхме на етнографския комплекс “Етъра“. Мисля, че ги впечатли мястото, природата, занаятите. Всички изглеждаха много щастливи. След обяд в гимназията се разпределихме по групи в 5 уоркшопа – моделиране, колаж, подаръци, видео и фолклорни танци. Участниците се стараха много и създадоха интересни неща. В моделирането правиха силиконови форми и отливаха логото от гипс. Като колаж лепиха от разни хартийки Мона Лиза, подаръците бяха оригами, пумпали и др. Във видео групата всеки отбор избра своите топ 20 снимки и после беше сглобено видео за пътуването по проекта из България. Вечерта на Крънското ханче ядохме и гледахме фолклорна програма. След това имаше танци на народите – всички пускаха от интернет тяхна музика и подскачахме заедно до 24,30 часа. Беше много непринудено и весело.
 Ден 7, петък, 10 май – последен  ден в Казанлък. Показахме резултатите от работилниците. Естествено най-емоционално се прие видеото от обиколката ни. Директорката раздаде 55 сертификата, правихме много снимки и дойде време за целувки за сбогуване. В 11 часа им помахахме за довиждане и лек път и се прибрахме. В 16,15 те са пристигнали в София. Беше изключително дружелюбно и полезно занимание. Всички много благодариха за прекрасната организация. Координаторката на италианската група каза, че са научили много от нас.